zaterdag 14 mei 2022

Maasmarathon Visé.. .."Snellere tijd dan verwacht"!

 

Zondag 8 mei: 

Na amper 4 weekjes na mijne "supermarathon" in Rotterdam stond er terug een marathon aangeduid in mijne loopagenda.. ..de Maasmarathon Visé! 

De avond van de Marathon Rotterdam had ik met mijne loopmaat Bart Van Nijlen afgesproken om de Maasmarathon (proberen) te finishen juist onder de 3uur.. ..hadden we meteen een doel voor Visé!

Zoals afgesproken ben ik samen gestart met Bart, maar tussen km 2 en km 3 zag hij dat ik sneller kon en zei Bart al dat ik naar hem niet moest zien en dat ik mijn eigen tempo moest lopen. Maar ik zei "we blijven samen.. ..afspraak is afspraak"!.. ..tot (bijna) km 5 Bart opnieuw zei dat ik m'n eigen wedstrijd moest lopen. Hij had zijn doel bijgesteld, naar het tempo van zijn  marathon in Rotterdam, en dat was finishen onder 3:10.. ..en dat is hem gelukt! Bart finishte in 3:09:09! 

Dus na ongeveer 5km wedstrijd ben ik dan (op bevel van Bart ;-)) er alleen op uitgetrokken om de resterende 37 loopkilometers, langs & in de omgeving van de Maas, te overwinnen. En dat lukte me vrij goed. Ik was heel content over het tempo dat ik, zelfs redelijk goed, kon aanhouden.. ..een tempo waarmee ik zeker onder de 3 uur zou finishen!

En met dat tempo haalde ik regelmatig ook nog wat lopers in.. ..na 10 km liep ik op de 34e plaats. Bij half weg (21km) was ik opgeschoven naar plaats 24 en bij tussenpunt km 30 liep ik op de 20e plaats! 

Na 2 lussen van 21 km, die de lopers ook een paar km in Nederland brachten, liep ik in Visé over de finish na 2:52:31 "marathonplezier"!.. ..Gem. snelh. 14,67 km/u - Gem. tempo 4:06/km! Daarmee m'n doel behaald en zelfs in een veel snellere tijd dan ik had verwacht! 

Mijne tijd van 2:52:31 was/is goed voor een mooie 16e plaats algemeen (309 finishers) en een 2e plaats in m'n categorie M55+!

Besluit: Ikke weer meer dan supertevreden zijn (en ook een beetje fier) over mijn resultaat van de Maasmarathon Visé! Volgende marathon is al op zondag 22 mei.. ..Beer Lover's Marathon in Luik. Die ben ik wel van plan om wat "rustiger" aan te pakken! ;-) Daar komt op de eerste plaats "genieten"! 

Uitslag: Maasmarathon Visé 2022

Parcours & m'n loopgegevens: GARMIN Connect

Organisatie: Maasmarathon

En de foto's van de supertoffe Maasmarathon Visé 2022...


Bart & ikke voor de start...

...Bart & ikke tijdens de start!
























































       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten