vrijdag 15 april 2022

NN Marathon Rotterdam 2022... ..."(SUPER)nieuw PR: 02:48:49"!!!

 

Zondag 10 april: De NN Marathon Rotterdam gelopen in een (voor mij toch) SUPERTIJD van 02:48:49! En daarmee heb ik uiteraard mijn persoonlijk record (PR) verbeterd.. ..of nee, zeg maar gerust: "mijn PR verbrijzeld"! Op deze schitterende 41e editie van de Marathon van Rotterdam stopte na 42,195 km lopen voor mij de klok op een SUPERPRACHTIGE tijd van 02:48:49!!!.. .. dat is 7min.29sec. sneller dan mijn vorig PR (dat stond op 02:56:18)!

"een mooi souveniertje van #demooiste"



Blijkbaar zijn de NN Marathon Rotterdam en ik heel goede "vrienden" en komen wij supergoed overeen met elkaar want de 3 keer dat ik in Rotterdam de marathon liep, sneuvelde telkens mijn PR.. ..in 2018, 2019 en nu in 2022! 

Rotterdam is wel een marathon die ik heel graag loop. O.a. 2x over de mooie Erasmusbrug vind ik zalig.. .. de 1e keer direct na de start en dan na 27 km (in de andere richting) er nog eens over! Maar tegen dat ik terug ben voor de 2e passage is die mooie brug wel "veranderd" in een "kuitenbijter" zene!.. ..m.a.w.: "Rotterdam heeft een parcours dat ik (heel) graag loop! 

"met die supertijd voor mij is de medaille nog mooier"
En dan nog het publiek in Rotterdam.. ..dat kom je nergens anders tegen op een marathon.. ..tussen de 900.000 & 1 miljoen (volgens de organisatie) "super enthousiaste" mensen die voor een supertoffe sfeer zorgen!

Effe een "anekdote".. ..direct na de finish sprak een  Amerikaanse medeloper uit New York mij aan om te vragen hoe oud ik juist was want hij vond dat ik supergoed gelopen had. Na effe kennis gemaakt te hebben bleek dat hij al vele "grote" marathons (o.a. New York, Londen, Parijs) had gelopen. Daarom vroeg ik hem wat hij van het "Rotterdamse" publiek vond.. .."amazing, the best" is in 2 woorden samengevat wat hij er van vond! 



 En nu wat cijfertjes van mijne "BESTE" marathon: 


    - mijne "supertijd" van 02:48:49 was en/of is            goed voor een 369e plaats algemeen (11719            finishers) en een prachtige 5e plaats in mijn            categorie M55 ( 645 finishers)!

   - deze "supermarathon" heb ik gelopen met een         gemiddelde snelheid van 15 km/u of aan een           gemiddeld tempo van 04:00 min/km!


Een paar links:

   - Mijn resultaten: Mijne uitslag, tijd, snelheid, tempo, tussentijden, ...  

   -Uitslag: NN Marathon Rotterdam 2022 (algemeen)

   - Parcours & mijn "loopgegevens": GARMIN Connect

   - Organisatie: NN Marathon Rotterdam

                                                     "filmpje van  mijne # demooiste 2022"


Oja, nog effe vertellen dat ik de cijfercombinatie "02:48:49" gewoon SUPERZALIG vind! EN dat, wat mij betreft, de NN Marathon Rotterdam de bijnaam.. .." #demooiste ".. ..zeker & vast dik verdiend! 

De NN Marathon Rotterdam zal , nu zeker met deze "SUPERKNALTIJD", voor mij altijd #demooiste blijven!   

En om dit "verslagske" van dit "SUPERKEIGOEIETOF" loopfeest & van mijne "SUPERMEGABANGELIJKE" Marathon af te ronden laat ik de fotokes "spreken !!!


"YES, I DID IT.. ..02:48:49!!!

"en met het OV naar het centrum"


"over de Erasmusbrug lopen vind ik zalig"





"s'morgens voor de start was het toch frisjes"

"Lee Towers: You 'll Never Walk Alone"









"na 27 km.. ..de 2e keer  de Erasmusbrug over"


"mijne Amerikaanse loopvriend Joe"







"de mooie Erasmusbrug"

"de finishplaats van de NN Marathon Rotterdam"



"aan sfeer geen gebrek in Rotterdam"














"effe startnummer ophalen"





"dat ken ik ergens van"

"een dik verdiende mooie medaille"



  





2 opmerkingen:

  1. Hey Carl,
    Waanzinnige tijd, wat een prachtprestatie.
    Er wordt over U gesproken in de loopclub Carl (in de positieve zin) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u Jan. Ik ben zelf van m'n eigen verschoten dat ik deze tijd heb kunne lopen.. ..ik ben er nog altijd van aan het "nagenieten"! Nog eens merciekes voor de heel toffe reactie!

      Verwijderen