maandag 17 november 2014

11e Marathon van Kasterlee.. ..super ZWAAR, maar "oooo"zo MOOI!!! ;-)

De 11e editie van de Marathon van Kasterlee was er eentje om "U" tegen te zeggen! Het zeer prachtige parcours van deze Natuurmarathon is in goede omstandigheden al zwaar genoeg om te lopen.. .. en als dan de weergoden niet mee willen, maar beslissen om er nog overvloedige regen over te gieten, dan weet je meteen dat het SUPERZWAAR wordt en dat je een "knaltijd" kan vergeten! :-)

...de eerste meters van de 42.195m...
...en de laatste meters van de 42.195m.!!
En wat mijn prestatie betreft.. ..ik heb mijn "vooropgesteld" doel bereikt! Dat was deze keer gewoon maar... ...finishen!! Jep.. ..niks meer of niks minder! ik had voor deze marathon ook niets van tijd ingedachte! Een woordje uitleg daarvoor.. ..Ongeveer een 4 weken voor de marathon voelde ik, een paar uur later, na een training wat pijn in mijn rechter dijbeen! En toen al met Kasterlee in mijn hoofd, besliste ik om niet meer te trainen en hopen dat die "pijn" zou minderen en/of verdwijnen! En na 3 weken rust heb ik toen terug mijn loopschoenen aangedaan voor een "voorzichtige" training.. ..met als resultaat: De "pijn" was al veel minder, maar toch had ik er nog last van! Daarom dat ik voor deze marathon alleen maar als doel had.. ..FINISHEN! En dat is me gelukt! :-)
Voor deze 11e editie van de Marathon van Kasterlee waren er voor de halve marathon & de marathon samen 1743 atleten ingeschreven!.. ..1548 haalde de eindmeet. Halve marathon: 1309 ingeschreven, 1182 "opdracht" volbracht! Voor de 42,195 km.. ..434 inschrijvingen.. ..366 atleten, waarvan ikke "ééntje" ben, finishlijn gehaald!
Zoals ik hier eerder al vertelde, was  ik door die pijn in mijn rechter dijbeen en ( o.a. daardoor) met een "slechte" voorbereiding naar Kasterlee "afgezakt" met weinig "ambitie"!! Maar toch.. ..als ik de omstandigheden op een rijtje zet.. ..mijn voorbereiding, "blessure", het weer, aard van parcours (LOODZWAAR!!), ...enz. mag ik toch tevreden zijn over mijn prestatie.. ..en dat ben ik ook zenne!!!
Het zeer mooie parcours lag er dit jaar heel nat, slijkerig, glad, enz... bij!

mijn loopschoenen.. ..voor & na de Marathon! ;-)
Ik heb zelf een paar deelnemers zien vallen.. ..ikke gelukkig niet, maar ik heb toch één "slipperke" gemaakt waardoor ik die pijn in mijn been terug harder voelde! :-( .. ..dat was ong. rond kilometer 33!.. ..dus nog een 10 km voor de finish! En dat is ook aan mijn kilometertijden te zien zenne! Al waren mijn kilometertijden van in het begin ook al niet zo snel als anders. ;-) Maar de tijden van de laatste 10 km, dus na "mijn slipperke", zijn zelfs trager dan de tijden in mijn "traagste trainingen!!!  Nog effe zeggen dat in het parcours 3 (hevige) "kuitenbijters" waren.. ..en omdat we 2 rondjes moesten lopen.. ..zijn dat 6 kuitenbijters hé! Voor die dat eventueel niet verstaan: met "kuitenbijters" bedoel ik hellingen! :-) Maar dat maakt het parcours, behalve zwaarder, ook "mooier" hé!?!

En om af te ronde nog wat gegevens: Van de 366 lopers die de Marathon uit gelopen hebben, ben ik als 116e over de meet gekomen in een tijd van rond de 3:45:00. Gem. snelheid van (maar) 11,23 km/u. Vorig jaar was mijn tijd in Kasterlee 3:03:02!! Dat is een groot verschil hé!! Maar toen was het wel een heel ander (lees: gemakkelijker) parcours zenne!! ;-) En had ik geen last van "pijn".. ..en was mijn voorbereiding "optimaal", enz...
Toch ben ik zeer tevreden over mijn prestatie.. ..het was mijn 4e marathon.. ..wat mijn tijd betreft: veruit de traagste. Maar toch heb ik het gevoel dat ik een zeer knappe inspanning heb gedaan: het was met momenten zo zwaar dat ik dacht aan "opgeven", maar echt op karakter heb volgehouden  om toch mijn doel te halen: FINISHEN!!
Besluit: "Genieten & afzien" lagen deze keer hééééél dicht bij elkaar... ...maar ik heb toch weer een mooi "Marathonavontuur" erbij! ;-) .. ..op naar het volgende... ...??!!?? ;-)

LINKS:
   - mijn loopgegevens & parcours: GARMIN
   - uitslagen: Marathon & Halve Marathon
   - organisatie: Marathon Kasterlee
   - video en/of filmpjes: verslagske van de Marathon op RTV
                                           ...mijn "laatste meters"!! ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten