maandag 16 november 2015

12e Marathon van Kasterlee.. .."SUPER & PRACHTIG loopavontuur"!

Zondag 15 november.. ..12e Marathon van Kasterlee. Dat stond genoteerd in "mijne loopagenda". Dus wist ik weer heel goed wat doen om mijne zondag door te komen hé?.. ;-) ..Jep, een marathon gaan lopen! :-) Of m.a.w. ..42,195 km "loopplezier" verslinden!
Het zou mijn derde deelname zijn aan deze zeer prachtige Natuurmarathon.. ..En "prachtig" mag gerust gezegd worden over de Marathon van Kasterlee. Want na de finish heb ik niets anders dan zeer "lovende" woorden gehoord over het parcours.. ..van mooi, prachtig, tof, plezant, ...enz. Maar voor deze 12e Natuurmarathon van Kasterlee waren er ook wel veel lopers die vonden dat het een redelijke zware editie was. Dit uiteraard door de aard van het parcours, maar deze keer ook door de weersomstandigheden.. ..Niet de temperatuur, want met ong. een 15°C was het goed om te lopen. Maar... ...wind, wind, wind en nog veel meer wind! Op verschillende plaatsen was het "vechten" tegen de wind! Ja, "windklieven" hoorde er bij deze editie ook bij! En, zoals gezegd, ook door de aard van het parcours was er ook "het nodige slijk" aanwezig. Aangezien het parcours voor ongeveer 90% bestaat uit "onverhard" kan slijk ook daarbij horen hé!?! ;-)
Het startschot van deze Marathon zou om 10u. te horen zijn in en rond de bossen van Kasterlee en Lichtaart. Daarom ikke en mijne "loopmaat" Jos afgesproken dat we rond 8u. zouden vertrekken naar Kasterlee. Dan welle tijd genoeg hebben om ons rustig voor te bereiden op een nieuw "loopavontuur".. ..Alé, ik vind toch dat je een marathon gerust een loopavontuur mag noemen hé! ;-)
Voor de editie "Marathon van Kasterlee 2015" waren er 314 atleten die aan de start zouden komen om de iets meer dan 42 km "door de bossen van Kasterlee" te overwinnen... ...297 atleten zijn daar "succesvol" in geslaagd!.. ..En ikke ene van die 297 zijn! :-)
Behalve de Marathon, stond er in Kasterlee ook de Halve Marathon op het programma.. ..die te gelijk om 10u. zou starten met de Marathon.
Voor de halve marathon, of voor iets meer dan 21 km "loopplezier", hadden 1236 lopers gekozen.. ..1219 daarvan zouden de finish zien en halen!

Kasterlee is een marathon die ik graag loop.. ..jep, ikke graag door de natuur lopen, en dat is daar zeker het geval.. ..bossen, velden, zand, ...enz. Met andere woorden.. ..er mag voor mij gerust (delen) "onverhard" in het parcours zijn! Uiteraard kan je op dat parcours gene "toptijd/persoonlijk record" lopen, maar ik vind het wel eens (héél) plezant om door "natuur" te lopen! Want Kasterlee mag gerust zijn marathon "de mooiste Natuurmarathon van de lage landen" noemen zenne!

..."Bijna tijd voor een nieuw loopavontuur"!... ;-)

En wat heb ik daar nu "gepresteerd" in Kasterlee.. ..awel, behalve de eindmeet te hebben gehaald, ben ik ook zéér tevreden over "mijne tijd" en over de manier hoe ik deze 42 km heb overwonnen.
Eerst iets over mijne tijd.. ..Door de aard van parcours en de weersomstandigheden (lees: veel wind)  had ik "mijn doel" deze keer niet "al te scherp" gesteld..

..Finishen binnen 3:30:00 (u:min:sec.).. ..daar ikke "mee kunne leven". Maar echt tevreden over "mijn prestatie" zou ik zijn dat ik de mooie 42,195 km van Kasterlee zou overwinnen binnen 3:15:00!.. ..En YES, daar ikke in geslaagd!!.. ..3:12:10 na het startschot liep ik over de finish! Dat is met een gem. snelheid van 13,17 km/u.. ..daar ikke zeer tevreden over zijn! En dan weten dat het, o.a. door de wind, "een zware editie" was.. ..dus ik kan alleen maar "content" zijn hé! En aan deze, voor mij toch, mooie tijd ben ik gekomen door mijn wedstrijd goed "in te schatten en in te delen". En, natuurlijk, ook mijne hartslag in de gaten te houden.. ..dat die niet continu boven "mijn overslagpunt" (168 HSM) was! Want dan komde "dien met zijne houten hamer", vroeg of laat, wel tegen! Gelukkig heb ik hem niet gezien! ;-)









...half wedstrijd.. ..nog 21 km..









Na het eerste deel, 21 km of 1e half wedstrijd, liep ik op de 20e plaats. En voor die "eerste" 21 km  had ik 1:34:12 nodig. Voor deel 2, of de 2e half van de marathon, had ik 1:38:00 nodig. Dit was de 8e beste tijd van alle deelnemers! Dus ik had nog wel wat "reserve" voor de laatste 21 km van deze marathon! En gezien die tijd en plaats, was ik zeker niet al te snel van start gegaan!

  En wat was/is mijn eindresultaat nu?.. ..awel, mijn tijd van 3:12:10 was/is goed voor een mooie 11e plaats algemeen en/of een knappe 2e plaats in mijn categorie M50! UItslag (détails) vind u HIER!!!
Zoals duidelijk in de uitslag te zien is, heb ik in het 2e wedstrijdgedeelte nog aardig wat lopers kunnen "oprapen".. ..van de 20e plaats nog opgeschoven naar de 11e plaats! Da isse toch plezant zenne.. ..vooral (ook) na de finish! ;-)

En ook nog effe vertellen dat ik in Kasterlee heel wat "oude bekende" lopers ben tegen gekomen.. ..dus hebben we weer gezellig kunnen bijpraten. Vooral over "het lopen" zenne! En, uiteraard, ook over deze marathon.. ..waar we allemaal mee eens waren dat dit een zeer prachtige Natuurmarathon is!

"De bevoorrading" was in Kasterlee ook in orde! :-) 
Na een "verfrissend" doucheke & een lekkere spaghetti werd het tijd om terug richting Viersel "te bollen".. ..met in mijn gedachte: "Ik ben weer een super & prachtig loopavontuur rijker"!
Marathon van Kasterlee.. .."See you in 2016"! ;-)

Links:
   - Mijn finish van de Marathon bekijken.. ..FILMPJE!!!
   - Parcours & mijn loopgegevens.. ..GARMIN connect
   - Uitslagen: MARATHON
                      Halve Marathon
   - Organisatie: Marathon Kasterlee

1 opmerking:

  1. Hey Carl,

    Dikke proficiat\, leuk verslagske.

    De Leffe smaakte en ik kom naar Lier volgende week.
    Ik heb in tegenstelling tot de marathon van Keulen geen stijve benen gehad.

    Goed herstel en tot volgende week.

    grtjs,
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen