zaterdag 9 juni 2012

Halve Marathon van Nijlen...

Zondag 3 juni, halve Marathon van Nijlen...
voor we aan de halve Marathon mochten beginnen.. ..was het eerst nog de beurt aan "de kids" voor hun "kinderloop"..

...Vorige week zondag heb ik deel genomen aan de halve Marathon van Nijlen.
Het was toen (bijna?) ideaal "loopweer".. ..De dag begon wel met (veel) regen in de voormiddag, maar hoe dichter we aan het startuur (14.00u) van de wedstrijd kwamen, hoe droger het werdt.. ..het is  een, zo goed als, droge wedstrijd geworden. En voor het "weerbericht" helemaal af te ronden... ...temp: ong. 12°C en er "stond" een beetje wind.
...en we zijn vertrokken voor een goei 21km "loopplezier"... :-)

En nu wat over de wedstrijd hé!.. :-) ..Ik weet niet hoeveel lopers er gestart zijn, maar er zijn er, volgens de uitslagen, 459 aangekomen!.. ..dit is het aantal van de 3 wedstrijden samen.. ..5km, 10km & de halve Marathon. Bij de 5km zijn er 139 lopers "gefinisht". De 10km hebben 129 deelnemers uitgelopen & 191 lopers hebben de eindstreep gehaald op de halve Marathon!... ...En ik ben één van die 191!! ;-)
Het was voor mij echt "een plezante" wedstijd om te lopen.. ..een paar "bevriende" lopers terug gezien & heel wat toeschouwers gezien ( & gehoord!! ;-) ) die ik ken.. ..ik heb vroeger in Nijlen gewoond & ben daar ook naar school geweest, daarom hé. :-)
...dit "groepje", met o.a. Els Rens, loopt véél te rap voor mij zenne!!! ;-) ...

Ook over mijn "loopprestatie" mag ik zeker (zeer) tevreden zijn.. ..ik ben als 107de "gefinisht", maar wat voor mij belangrijker is, is in welke "tijd"... ...ik heb daar bijna mijn persoonlijk record verbetert!.. ..1 seconde was ik "te traag"!!! Mijn PR op de halve Marathon is 1:39:21, gelopen tijdens een halve Marathon in Lier (17dec. 2011). Mijn eindtijd in Nijlen... ... 1:39:22!!! Zelf vind ik dat ik in Nijlen "beter" heb gelopen dan toen in Lier.. ..o.a. omdat ik nu nog maar een goei maand terug aan het lopen ben na al die "blessureleed" hé.
...maar dit "groepje" kon ik wel (effe) volgen zenne!!! :-) ...

Een paar cijfertjes over mijn "resultaat" in de halve Marathon van Nijlen: -tijd: 1uur 39min. 22sec.
-gem. snelheid: 12,74 km/u. -tempo: 4:42 min/km... ...Uitslag halve Marathon Nijlen!
Kort samengevat... ...heb daar in Nijlen een "toffe & sportieve" namiddag gehad.. ..heb er van genoten!! ;-)
Greetz.
...tot hier ongeveer!!??!! ;-)







Foto's: met dank aan Kristin Van Brandt, Eric Moons, Kelly Van Loock & www.halvemarathonnijlen.be .
Meer foto's.. ..klik HIER!

1 opmerking:

  1. Jammer van die ene seconde, maar de vorm is goed dus dat pr gaat er binnenkort zeker aan.

    BeantwoordenVerwijderen