vrijdag 2 augustus 2013

Mijn "eerste" Marathon wordt... ...de Marathon van Kasterlee!!!

Na de Halve Marathon van Nijlen is het hier op m'n blogje wat "stilletjes" geweest. Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet meer gelopen heb zenne!
Ik ben juist na de Halve Marathon van Nijlen (eindelijk!) bij een Sportarts geweest om een lactaattest af te leggen! Zodat ik nu o.a. ook mijn "overslagpols" ken! :-)
En op basis van de resultaten van deze lactaattest heb ik de Sportarts een trainingschema laten maken voor mijne "EERSTE MARATHON"... ...en dat is die van "KASTERLEE" op zondag 17 november!.. ..voor een "snelle tijd" moet je in Kasterlee zeker niet zijn, maar het is (wat ik er over hoor "vertellen") wel één van "de mooiste" Marathons van de BENELUX!.. ..ongeveer 90% onverhard.. ..veel bos.. ..dus "zwaar", maar "plezant" om te lopen hé!!?!! ;-)
Ondertussen ben ik al ruim een maand bezig met het trainingschema en het valt echt goed mee!.. ..o.a. ook wat het aantal kilometers betreft!.. ..De maand juli was toch goed voor een 310 km "loopplezier". En het trainingschema zorgt ook voor voldoende "afwisseling".. ..er zijn trage, snelle, korte, lange, enz. looptrainingen voorzien. Dus trek ik voor iedere training, met véél plezier, m'n loopschoenen aan zenne!!! ;-)
Maar voor het startschot "klinkt" in Kasterlee kom ik zeker nog aan de start van andere loopwedstrijden zenne!.. :-) ..zie "Kalender" voor een overzichtje van de wedstrijden.
Ik ben al nieuwsgierig hoe mijne eerste Marathon gaat "verlopen"!!??!! Maar ik kijk er alvast naar uit!!
Waar ik ook naar uit kijk is m'n volgende wedstrijd.. ..de Natuurloop van 15 km in Duffel op donderdag 15 augustus! Daar tegen zal het meer dan 2 maanden geleden zijn dat ik nog aan een loopwedstrijd heb deel genomen!.. ..Dus word het "hoog tijd" om nog eens "aan een start  te staan" hé!!?!! ;-)

Marathon van Kasterlee: INFO & PARCOURS

Sportieve groetjes, Carl

3 opmerkingen:

  1. De eerste marathon is misschien wel de mooiste, dus ondanks de zwaarte zal dat zeker een onvergetelijk debuut worden.
    Maar de weg naar die marathon is toch zeker zo mooi, dus geniet ervan en blijf blessurevrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. John,
    Ik zal zeker van heel "het avontuur" genieten.. ..zowel als van de voorbereiding (lees: trainingen), als van de Marathon zelf. Ik kijk er echt wel naar uit. Maar tot het zover is, zal ik ook nog volop genieten van het lopen zenne. Bedankt voor de leuke reactie en u ook nog veel "loopplezier" gewenst! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit allemaal! Zeer gemotiveerd zo te zien, hoop dat je een fijne marathon hebt en succes met de sprint!

    BeantwoordenVerwijderen