vrijdag 1 november 2013

Marathon van Kasterlee... ..."nog 2 weken"!! ;-)

Nog 2 weekjes en dan is er (EINDELIJK!!) "de start" van mijne eerste Marathon. Namelijk die van Kasterlee. Dat is toch iets waar ik al een hele tijd naar uitkijk zenne! Dus het kan voor mij niet snel genoeg zondag 17 november zijn! ;-)
Wat de voorbereidingen en/of trainingen voor die Marathon betreft.. ..Die zijn, tot nu toe toch, allemaal zeer goed verlopen. En mijn conditie is ook (redelijk) goed te noemen. Ook de loopwedstrijden die ik de vorige maanden heb gelopen, als voorbereiding op "mijn eerste 42,195 km", zijn allemaal heel goed verlopen.
Mijn "eerste poging" om een Marathon te lopen was eigenlijk die van Lier in maart 2012. Maar door een blessure ( stressfractuur L-dijbeen) kon ik daar niet starten. De Marathon van Kasterlee wordt dus mijn volgende poging om eindelijk eens een marathon te lopen. En, zoals al "gezegt", alles verloopt prima!.. ..hopelijk blijft dat zo! ;-) Voor deze Marathon heb ik wel "getraint" met een "loopschema" dat Sportarts Peter Vervoort voor mij heeft opgemaakt volgens de resultaten van mijn lactaattest en in functie voor de Marathon van Kasterlee. En ik kan/mag nu al zeggen dat ik daar al "de vruchten van pluk".. ..dat bewijzen, volgens mij toch, mijn uitslagen in de loopwedstrijden van de jongste maanden. En dat waren wedstrijden van diverse afstanden.. ..10 km, 10 miles, Halve Marathon, 28 km.
Wat mijn "verwachting" is voor mijne eerste Marathon?!?.. ..Voor een snelle tijd moet je in Kasterlee niet zijn hebben ze me vertelt. Dit omdat het parcours voor meer dan 90% onverhard is! Dus eerst en vooral proberen de Marathon uit te lopen en, vooral, van de wedstrijd te genieten. Want het is, toch van horen zeggen, een zéér mooie Marathon. Maar toch ga ik proberen om "zo snel" mogelijk te lopen zenne en zo misschien proberen om binnen de 03:30:00 (uur:min:sec:) te "finishen"?!!? ;-)
Hieronder staat een link waar u een filmpje kan bekijken van het mooie parcours van de Marathon van Kasterlee.. ..het parcours is een halve Marathon lang, dus dat worden 2 van die toerkes lopen & "genieten" hé!?! ;-)

"Filmpje": PARCOURS MARATHON van KASTERLEE!

Ja, ik ben echt "nieuwsgierig" naar wat?/hoe?/traag?/snel?/lastig?/gemakkelijk?/zwaar?/ enz..? mijne eerste Marathon zal verlopen.. ..Ik kijk er in ieder geval al naar uit! Nog 2 weken en dan weet ik ook hoe het is om een Marathon te lopen! Hopelijk met "een voldoening" die vraagt naar nog  "meerdere" Marathons!!?!! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten