zondag 23 februari 2014

25 km Natuurloop Lier 22 februari 2014... ..."wind,wind & nog (meer) wind"!

Inderdaad, zoals de "titel" van dit verslagje al doet vermoeden, was/stond er tijdens de 4e Natuurloop in Lier van dit winterseizoen (2013-2014) veel wind. Dat is, spijtig genoeg voor mij, deze winter wel een constante.. ..die kl*** wind! Jep, wat ik niet graag heb tijdens het lopen dan is het dat wel.. .."WIND"!! :-( MAAR.. ..ondanks de wind, kan ik wel van het lopen genieten zenne! Want ik loop nog liever door de wind, dan dat ik niet kan lopen zenne! ;-) Behalve dat er veel wind was, was de rest van het weer wel ideaal om te lopen .. ..Voor de tijd van het jaar was het met 9°C zeker niet te fris en af en toe kwam zelfs het zonneke eventjes "piepen" door de wolken! :-) O.a. dit weer bracht veel sportievelingen naar Lier om te "genieten" van het lopen. 916 sportievelingen volbrachten hun







...de start van "mijn 25 km loopfeest" ;-) 

Ikke, vechtend tegen de wind, tijdens "mijn 25 km loopfeest"!! ;-)
afstand en haalde de finish!.. ..169 deden dat bij de 5 km. 417 lopers brachten de 10 km tot een goed einde & 330 "dappere" konden hun 25 km mooi "afmaken"!! En ikke was ééntje van die 330 "dappere"! ;-)Voor "het startschot" om 13:30u. ging "knallen" had ik weer een paar oude bekende tegen het lijf gelopen & hebben we nog effe kunnen bijpraten.. ..en dat "bijpraten" ging, inderdaad, vooral over lopen.. ..hoe zou dat toch komen hé!!??!! ;-)De wedstrijd.. ..Mijn "25 km" is, ondanks de wind, toch nog goed meegevallen. De eerste 5 km heb ik in een groepje gelopen, maar de volgende 20 km van de wedstrijd heb ik zo goed als alleen moeten "verteren"!.. ..maar ze "smaakte" wel zenne! ;-) Af en toe kon ik nog een paar lopers inhalen, maar ook, af en toe, werd ik zelf ingehaald! ;-)  En in die 20 km zaten ook wel "de lastigste km's" in.. ..namelijk van ong. km 12 tot km 22,5km was het op de dijken van het Netekanaal "stoempen" tegen de wind!
Dat was dus 10,5 km echt "werken" om de snelheid er, proberen, wat in te houden! En dat is dan ook (duidelijk) te zien aan mijn "kilometertijden".. ..Vanaf de start tot km 11 heb ik gelopen met een tempo tussen de 3:55 min/km en 4:09 min/km. Maar toen kwam er 10 km's "wind op kop" op de menu staan en mijn tempo zakte toen naar/tussen de 4:13 min/km en de 4:23 min/km! De laatste 3 km waren terug "gemakkelijker".. ..wind niet meer op kop! :-) En dat "mijn pijp" nog niet (volledig) uit was en  ik zelfs nog "krachten" overhad was te zien aan die laatste "kilometertijden".. ..die heb ik gelopen in/tussen een tempo van 3:59 min/km en 4:06 min/km!.. ..of  met een snelheid van rond de 15 km/u!  Dat is terug het tempo van de eerste kilometers.. ..is niet slecht hé!?! ;-) ......en zo kwam ik toch nog in een, voor mij, mooie tijd van 1:43:38 (u:min:sec) na het startschot over de eindmeet gelopen in "het Netestadion"! ;-) Dat is (maar) 25 seconde trager dan mijn besttijd op de 25 km. Of gemiddeld (maar) 1 seconde per kilometer! Deze "25 km" heb ik gelopen met een gem. snelheid van 14,4 km/u! En dat was goed genoeg om als 37e van de 330 finishers over de meet te lopen! Daar ik toch weer zeer tevreden mee zijn zenne! ;-)

Meer gegevens over "mijn 25 km" & het parcours kan je HIER vinden/zien!
En de uitslagen kan je hier vinden/zien: UITSLAG 25 KM.. ..UITSLAG 10 KM.. .. UITSLAG 5 KM.. ..UITSLAGEN 5 KM, 10 KM & 25 KM

Samengevat: deze editie van de 25 km Natuurloop Lier was, door de wind, een zware "klus" om te
klaren!! MAAR.. ..toch was het ook echt genieten van het lopen zenne! En dat het wat
  "zwaarder/lastiger" is, maakt het nadien alleen nog maar mooier hé! En dan is het zelfs nog meer genieten van weeral een "tof loopfeest"!!
En mijn volgend loopfeest staat ook al op mijne "sportmenu"! :-) Dat is op zondag 30 maart .. ..de Halve Marathon van Lier. Dit is ook de Finale van de Natuurlopen seizoen 2013-2014. Maar deze keer lopen we ook door het stadscentrum van Lier. En deze wedstrijd is tevens het Kampioenschap van Vlaanderen Halve Marathon!
Ik kijk er alvast naar uit.. ..maar voor het zover is, zal ik ondertussen nog wel "een paar 100 kilometers" gelopen/getraind hebben! Maar dat ikke ook met veel plezier (en genieten) doen zenne!! ;-)
Sportieve groeten, Carl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten