zondag 18 februari 2018

Chiro Viersel loop 2018... ..."Loopfeestje in m'n eigen dorp"!

Zaterdag 17 februari 2018.. ..Dan zou ik voor de eerste keer een wedstrijd (kunnen) lopen in m'n eigen dorp! Namelijk de "Chiro Viersel loop 15 km" stond die dag op de loopkalender! En dat wou ik zeker niet missen! En euh.. ..ik heb het niet gemist zene. Ik kan al vertellen dat het een héél tof loopavontuur is geworden!...

...Behalve een 15 km wedstrijd was er ook nog een 10 km & 5 km wedstrijd. En voor "de kids" was er ook "loopplezier" voorzien met "de kidsrun"! ;-) Een goei 20 kids hebben genoten van hun 500 meter lange kidsrun en voor de andere afstanden waren ongeveer een 140 sportievelingen "afgezakt" naar de Chirolokalen in Viersel! Voor een eerste editie is dat niet slecht en achteraf  heb ik veel positieve commentaren gehoord over deze 1e Chiro Viersel loop.. ..o.a. goede organisatie (knap gedaan Chiro Viersel), mooi parcours, ...enz.



Het mooie parcours liep door het centrum van Viersel, langs het Albertkanaal & Netekanaal en een stukje door de natuur van de Vierselse Beemden.. ..goed voor 5 km loopplezier. Of m.a.w. de lopers van de 5 km liepen 1 ronde. De sportievelingen voor de 10 km legde 2 ronde af en de atleten die de 15 km wilde overwinnen konden (en moesten ;-) ) 3 keer van het parcours "genieten"!






Ik was deze zaterdagmiddag naar de Chirolokalen gereden met als doel: "de 15 km van de Chiro Viersel loop lopen met een gemiddelde snelheid van minstens 14,1 km/u (is snelheid om een marathon in 3 uur te lopen)"!...


...Mijn wedstrijdverloop: Iets na de start kwam Yvan (De Graef) bij mij lopen en heb ik samen met hem het 1e rondje of de eerste 5 km overwonnen. En dat met een mooi tempo van rond (en soms iets boven) de 15 km/u! Yvan.. ..Thanks hé!

Nog 10 km te gaan.. ..de rest van deze wedstrijd heb ik alleen overwonnen nadat Yvan zich na ongeveer 5 km liet "afzakken" om de Andy (Goossens) "gezelschap" te houden! In het 2e toerke kon ik m'n beoogde tempo toch nog goed aanhouden en liep ik nog ruim boven de snelheid om m'n doel te halen!

Bij het ingaan van de 3e & laatste ronde hoorde ik verschillende keren "supporters" (lees: vooral familie) roepen dat ik op de 6e plaats liep! Dat is goed binnen de top 10.. ..dus dat "klinkt" wel mooi hé! Voor die 6e plaats was ik wel gerust in omdat ik een redelijke voorsprong had op de 7de. Maar om nog een plaatsje op te schuiven heb ik in de laatste ronde toch één poging gedaan! Want "de 5e" liep maar een goei 30 meter voor mij.. ..maar één keer dichter dan 10 meter kon ik niet komen en moest ik me tevreden stellen met toch een mooie 6e plaats algemeen en 1e plaats bij de M+50!

En met een gemiddelde snelheid van 14,7 km/u heb ik m'n doel "ruim" gehaald! Dus ikke zeer content van deze 1e editie van de Chiro Viersel loop!
Is toch een beetje "speciaal" om in eigen dorp te lopen zene.. ..maar wel zeer plezant met al die (vele)
supporters! Allemaal bedankt hé!! :-)

En ook tof was dat er in Viersel vele van m'n loopmaten aan de start kwamen.. ..Alain, Andy (Goossens), Andy (De Rooy), Bruno, Jos, Kenny, Kevin, Nicolle, Patrick, Yvan, .. ..is gewoon super!

Alé, ik hoop dat er in 2019 een 2e editie is van de Chiro Viersel loop want het is wel "supertof" om in je eigen dorp een wedstrijd te kunnen lopen.. ..Ik kijk er alvast naar uit! ;-)

Nog een paar links:
   - Uitslag: M15km-M10km-M5km-V15km-V10km-V5km
   - Parcours & mijn loopgegevens: GARMIN Connect
   - Organisatie: Chiro Viersel
   - (vele) foto's van Chiro Viersel loop: Foto's Chiro Viersel

En nog wat foto's van dit mooi & tof loopavontuurtje...



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten