zaterdag 22 juni 2019

Beer Lover's Marathon Luik 2019... ..."Ondanks extra km's toch nog een mooie 7e plaats"!



Zondag 9 juni...
...Amper een week na een "bloedhete" editie van de Halve Marathon Nijlen ( uitslagen: 5 km - 10 km - Halve Marathon ) stond mijn volgend "loopavontuur" al op de kalender aangeduid: de Beer Lover's Marathon Luik!..

..Dat is een (mooie & ludieke) marathon die ik graag loop. Vooral door het prachtige & variërend parcours.. ..wat hoogtemeters "overwinnen, door natuur lopen (ook op onverhard), in een stadscentrum, langs het water (o.a. de Maas), enz.!.. .. "één" van de blikvangers op het parcours is, na 5 km wedstrijd, met zijn trappen, zeker de "Montagne de Bueren! Met zijn 374 treden en 70 meter hoogteverschil dat overwonnen moet worden is dat alvast een pittige "kuitenbijter"!

Ik ga ook bij dit "verslagske" vooral de fotokes het verhaal van dit loopavontuur laten vertellen. Maar eerst effe dit nog...


...Is het dan misschien toch waar dat "vrouwen & de wegwijzen" een slechte combinatie is??? Na ongeveer 20 kilometer wedstrijd werden de eerste 10 lopers (ik liep toen op een mooie 5e plaats) door een politieagente de verkeerde weg opgestuurd! En daardoor heb ik (ruim) 2 km meer moeten lopen! Ondanks dat "extra" ben ik, na een mooie "inhaalwedstrijd", toch nog knap 7e geworden! Zonder die "extra km's" was het waarschijnlijk een 5e plaats geweest. De uitslag: Klassement Beer Lover's Marathon 2019 ! Ik had toch liever in deze uitslag een paar andere namen voor de mijne zien staan!!
Maar ondanks die extra km's heb ik toch nog echt heel goed kunnen genieten van deze zeer mooie & ludieke marathon! Jep, ik vond het "zalig"! Samen met "een busvol" Kasteellopers" heb ik een supertoffe, spotieve, gezellige, enz... zondag beleefd in & rond Luik!

   - Uitslag: Beer Lover's Marathon 2019
   - Organisatie: Beer Lover's Marathon

Nog "nagenietend" van Luik begin ik toch al uit te kijken naar mijn volgend (groot) "loopavontuur".. ..de 6 uur van Aalter op zondag 14 juli!

En nog een paar fotokes "vanuit" Luik...






































Geen opmerkingen:

Een reactie posten