zondag 18 december 2011

Halve Marathon Natuurloop in Lier 17-12-2011

Gisteren heb ik een halve Marathon gelopen tijdens de Natuurloop in Lier. 
Er waren deze keer wel wat minder lopers aan de start dan vorige keer in november.. ..toen was het "de 10 miles" ipv een "halve marathon". Maar toch was er nog een mooie opkomst zenne.
In het totaal waren er 583 lopers.. ..voor de 5km waren er 123 lopers, 208 voor de 10km en 252 lopers voor de halve Marathon op een mooi parcour.


..en we kunnen beginnen aan "onze halve Marathon"... :-)

"het is er toch mooi om te lopen hé!?!"
  Deze "Kerstnatuurloop" stond ook een beetje in het teken van de actie "Music for Life".. ..een deel van het inschrijvingsgeld gaat namelijk naar "Music for Life"!

...zelfs de (echte??!!??) Kerstman liep mee tijdens "de Kerstnatuurloop"! ;-)

Ook "de jeugd" van A.C. Lyra hielp mee om wat Eurokes
 bijeen te krijgen voor de actie "Music for Life"!

Het weer viel deze keer ook goed mee: behalve een beetje wind was het goed. Ik ben wel gestart met muts & handschoenen aan.. ..was toch een beetje "frisjes".. ..maar die handschoenen, na een paar km, toch uitgedaan zenne.

..jaja, soms was de lucht toch "dreigend"..
..maar het bleef "DROOG"! :-)

En nu een beetje vertellen over "mijn prestatie"?!!?.. ;-) ..Awel dat is goed meegevallen.
Ik ben aangekomen als 90e van de 252 "starters".. ..da is nie slecht hé? ;-)
Omdat dit mijne eerste halve Marathon tijdens een wedstrijd was, was ik wel benieuwd naar mijne tijd. 
Ik had voor de start gedacht aan een tijd tussen 1 uur 45 min. & de 2 uur. Maar mijne tijd is 1 uur 39 min. 21 sec... ..gem. snelheid: 12,7 km/u.. ..dus das heel goe hé? :-) 
Meer gegevens over mijn "loopprestatie" vind je hier!
Nu het eventjes hebben over "het wedstrijdverloop": vlak na de start kon ik "aanpikken" bij een groepje.. ..liep tegen een tempo van rond de 4.30 min/km. Dat tempo kon ik de eerste km's gemakkelijk aan.. ..k'dacht zelfs een paar keer om dat "groepje" voorbij te steken!.. ..MAAR ik dacht dan ook: "het is nog ver, dus blijf maar mooi acher dat groepje "hangen"!! En goed dat ik dat gedaan heb!.. ..ik moest zelfs na ong. 7 à 8 km "lossen". Maarja, heb ik weer iets bijgeleerd hé.. ..bij een lange afstandwedstrijd vertrek je het best met een tempo, mss iets sneller, dat je normaal loopt bij een "strakke" training. Alé, dat vind ik toch.

...hier ben ik in dat "groepje" & kan nog gemakkelijk volgen,
maar een paar km verder... ...
Want na dat ik dat groepje moest laten gaan, ben ik over gegaan naar een tempo dat ik meestal loop tijdens mijn trainingen. En zo heb ik de rest van de wedstrijd, toch nog een goei 14 km, zo goed als altijd op m'n eentje gelopen.. ..af en toe werd ik wel door iemand ingehaald.. ..Maar, ook af en toe, haalde ik iemand anders in!!! ;-)
Besluit: Ik heb een mooie & sportieve namiddag gehad!.. ..ik kijk al uit naar mijn volgende "wedstrijd"!! :-)

..en toen was ik nog "alleen" voor een "goei" 14 km!!..
 ..met momenten was het "lastig"..
 ..maar toch heb ik er van genoten zenne!! :-)


...en na de wedstrijd nog een beetje "los lopen" ;-)

 Meer foto's van deze Natuurloop zijn hier te zien!
Greetz & tot de volgende. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten