zaterdag 10 maart 2012

Marathon van Lier.. .."een kruis erover!" :-(

Eindelijk weet ik wat ik heb...
...Vandaag (zaterdag 10 maart) had ik terug een afspraak met de Orthopedist voor de uitslag van de MRI. En wat niet te zien was via radiologie, echografie en botscan heeft "de MRI" wel duidelijk laten zien ... ...ik heb een stressfractuur L. femur (stressbreuk linker dijbeen) :-(
Ja, blijkbaar  teveel gelopen rond de nieuwjaarsperiode. Het liep toen toch allemaal zo goed hé.. ..mss wel TE goed!! Maar als er iets goed gaat, dan is het niet gemakkelijk om daar mee te stoppen als je dat graag doet hé?!!!?... ...maar nu moet ik wel. :-( ...
Het verdict (in het kort) van de Orthopedist:
      -met krukken gaan.. ..been zoveel mogelijk ontlasten en laten rusten.. ..zeker niet lopen.. ..kan anders nog erger worden en dan kan het wel tot een operatie komen!!! Ik heb gevraagt dat ik mocht fietsen. Dat is geen probleem. Dan kan ik toch nog iets doen om wat beweging te hebben hé!?! :-) 
      -Maandag 26 maart terug komen  om te zien of de stressfractuur vanzelf "geneest".. ..maar dat denk ik wel omdat de pijn al veel minder is dan een paar weken geleden. Zoniet, kan het volgens de Orthopedist, ook tot een operatie (plaat, bouten, ...) komen!!!
Jaja, ze hebben me vandaag een beetje "bang" gemaakt zenne. Ik was zelfs van plan om morgen (zondag) proberen (een beetje) te lopen. Maar dat zal ik nu zeker niet doen zenne!
Ik vertelde de Orthopedist dat ik gisteren bij de Kinesist eventjes op de loopband had gestaan.. ..een duidelijke "Niet meer doen" was de reactie.
En door dit "verdict" is het ook duidelijk dat ik, spijtig genoeg, NIET kan starten in de Marathon van Lier!!! :-( En dat vind ik echt jammer.. ..Daar liep ik al een héééle tijd mee in m'n gedachte om daar aan deel te nemen!! Maar helaas ... :-( .. zal voor een volgende keer zijn!!!
Ondanks al dat negatieve nieuws wil ik toch een beetje positief eindigen.. ..Het gaat, volgens mij, met m'n blessure toch de goeie kant uit .. ..Ik heb stilletjes aan steeds minder pijn zenne, dus...
...ooit zal ik wel terug aan het lopen zijn zeker??!!??.. ..MAAR wanneer???!!???.. ..als ik het mag bepalen: hoe vlugger, hoe liever!!! :-) Want al 2 maanden zonder lopen.. ..das lang zenne!!! :-(
Greetz & tot "de volgende".

   

4 opmerkingen:

  1. Geen goed nieuws, maar in ieder geval duidelijkheid. Sterkte en een spoedig herstel toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aiai toch, maar allé nu weet ge waar ge aan toe zijt! dus rusten hé en nu ook nie gaan overdrijven op de fiets ;-)
    kan me voorstellen hoe lastig het is om te luisteren en je kalm te houden, maar effe doorbijten en binnenkort kan je weer beginnen trainen!! groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch goed dat je mag fietsen. Zo kan je je conditie toch wat op peil houden. Vraag ook 'ns na of je mag zwemmen, aquajoggen?
    't Is altijd beter als niets als je graag loopt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen