zondag 21 oktober 2012

Asics Gel-Nimbus14 & update trainingen duurlopen ...

De Asics Gel-Nimbus14 (kleur: charcoal/red/black) is mijn nieuw paar loopschoen geworden.. ..gisteren gaan halen, vandaag al "getest"!!.. ;-) ..en hoe!?! Ik heb er meteen een duurloop mee gedaan van 32,8 km!! :-) En "mijne nieuwe aanwinst" bevallen mij héél goed. Na deze "eerste kennismaking" kan ik al (voorzichtig!?!) besluiten dat de Nimbus14 mijn beste loopschoenen zijn die ik reeds gehad heb.

mijn nieuwe "kilometervreters" na hun eerste loopsessie.. ..de Asics Nimbus14
Ze "zitten" goed rond mijn voeten. Daarmee bedoel ik dat ik het echt heel aangenaam vind om ze aan te hebben. En wat het lopen betreft.. ..ze lopen wat "zachter" dan mijn andere Asics ( GT2170).
Ik vind het heel plezant om ermee te lopen, dus.. ..ikke weer heel tevreden zenne! :-)
En nu ik toch al over wat paren loopschoenen "beschik", zal ik waarschijnlijk mijn Nimbus14 meer gebruiken voor de loopwedstrijden dan voor de trainingen!??! ;-)
Zoals al vermeld, heb ik vandaag een toer gelopen van 32,8km.. ..deze heb ik gelopen met een gem. snelheid van 13,3 km/u ( gem.tempo: 4:30 min/km)... ...met nieuw schoenen is dat "niet slecht" hé!?! ;-)
En het was een mooi "toerke".. ..o.a. langs het Netekanaal en langs de Kleine Nete. En in Lier wat langs "de Vest" & de Grote Markt.. ..voor meer gegevens klik HIER! Of voor meteen een plan te zien van dat mooi "toerke".. ;-) ..klik dan HIER!
Nu volgt er nog een update van wat looptrainingen vanaf september tot nu.. ..Ik vermeld alleen maar de duurlopen (van meer dan 25 km).. ..want ik heb,wat o.a. het lopen betreft, zeker niet stil gezeten zenne!.. ..bijvoorbeeld in september heb ik 278,09 km "loopplezier" beleeft!!.. ..en ik heb "genoten" van den eerste tot de laatste kilometer zenne!! ;-)
Duurlopen (training) september:
  - Zondag 2 september: Vierseldijk - Lovenhoek Vorselaar - Draaiboom Pulderbos - Vierseldijk 30,1km ...gem. snelheid: 12,7 km/u.
  - Zondag 9 september: Vierseldijk -Zimmertoren Lier - Broechem - Vierseldijk 29,8km ...gem. snelheid: 13,0 km/u.
  - Zaterdag 15 september: Vierseldijk - Fort Oelegem - Draaiboom Pulderbos - Vierseldijk 27,3km ...gem. snelheid: 13,0 km/u.
  - Vrijdag 21 september: Vierseldijk - Wijnegem Sas - Halle Dorp - Vierseldijk 31,3km ...gem. snelheid: 12,9 km/u. ...zelfs op mijn verjaardag een mooie afstand gelopen hé!!??!! ;-)
Daarna volgde eind september de wedstrijd (10km) in Nijlen & begin Oktober, "de 10 Miles" in Broechem.
En op zaterdag 13 oktober heb ik nog een "duurloopje" van iets meer dan 25 km gelopen: Vierseldijk - Grobbendonk brug - Nijlen brug - Vierseldijk 25,1km ...gem. snelheid: 13,4 km/u.
Ziezo.. ..nu zijn we terug een beetje "bijgepraat" hé!?! :-)
Dat het nu maar vlug zaterdag 24 november is... ...dan kan ik mijn Asics Nimbus14 "testen" tijdens de 10 Miles van de eerste Natuurloop 2012-2013 in Lier! ;-)
Sportieve groetjes, Carl       


1 opmerking:

  1. Een paar nieuwe schoenen was wel hard nodig met zoveel kilometers. Veel plezier van de nieuwe aanwinst, lekker blijven lopen én genieten.

    BeantwoordenVerwijderen