zondag 7 oktober 2012

20e Knoeselloop Broechem: (weer) "SUPER"!!!

Een weekje na mijn "super" 10km in Nijlen, heb ik terug deel genomen aan een loopwedstrijd. Zaterdagmiddag ben ik gestart voor de 10 Miles van de Knoeselloop in Broechem. Deze wordt georganiseerd door de leerkrachten & het oudercomité van de Gemeentelijke Lagere School "De Sleutel".


 

 
Men kon kiezen uit verschillende afstanden.. ..3,5 km - 5,5 km - 8,2 km & 10 Miles.
Ook waren er verschillende jeugdreeksen over een "korte" afstand. En er was ook de mogelijkheid om met het gezin "de Gezinskilometer" te lopen.
 
..samen, met het gezin, "joggen".. ;-)

En nu een beetje vertellen over "mijn 10 miles".. ..die zijn echt reuze meegevallen! Na mijn mooie 10 km vorige week in Nijlen, heb ik nu weer heel goed gelopen... ...ik ben nu ,blijkbaar, in een periode van  "goeie vorm"!.. ..hopelijk blijft dat zo. :-)
Ik was er aan de start gekomen met de bedoeling om mijn PR (persoonlijk record) op de 10 Miles proberen te verbeteren, maar natuurlijk ook om van het lopen te genieten zenne. Het is daar in Broechem "een snel parcours".. ..dus wou ik eens proberen om onder de 1:10:00 te lopen. Mijn PR staat/stond.. ;-) ..voor deze 10 Miles op 1:13:20.

..voor de 10 Miles moest er 1 klein rondje & 4 grote ronden worden gelopen....

Om onder die 1:10:00 te lopen wou ik graag een gem. tempo van rond de 4:15 min/km halen.. ..maar het ging véél beter: 1ste km.. ..4:04 min/km - 2e km.. ..3:55 min/km - 3e km.. ..4:01 min/km - 4e km.. ..3:55 min/km - 5e km.. ..3:55 min/km - 6e km.. ..3:54 min/km - enz... ...zodat ik na 10 km nog juist onder de 40 min. was. Dus onder de 1:10:00 lopen zat er dik in!!! Mijn eindtijd in Broechem & nieuw PERSOONLIJK RECORD op de 10 Miles is.. ..1:03:17!!!.. .. gem. snelheid: 15,265 km/u & gem. tempo: 3:55 min/km.. ..maar liefst 10 minuten sneller dan mijn vorig PR! :-) Zoals u kan denken, ben ik uiteraard zéér tevreden over mijn "loopprestatie". :-) Klik HIER voor meer gegevens.
 


 Maar, net zoals vorige week, had ik wel een beetje "schrik" om "de man met de houten hamer" tegen te komen... ...gelukkig heb ik hem wéér niet gezien!! :-) Want op sommige momenten ben ik echt "diep" moeten gaan zenne.. ..niet zo om die goede tijd te behalen, maar ook om wat plaatsen te winnen en te kunnen behouden in de wedstrijd. Over de uitslag ben ik ook tevreden zenne. Mijn nieuw PR van 1:03:17.. ..was goed voor een, "knappe", 8e plaats algemeen! :-)
"Op" naar de volgende "loopwedstrijd".. ..maar die is waarschijnlijk pas voor eind november.. ..dan zijn er weer "de Natuurlopen" in Lier!!! :-)

Sportieve groeten, Carl


2 opmerkingen:

  1. Zo!! Dat is niet zomaar een verbetering maar een flinke hap uit je vorige pr. Super goed gelopen!
    Proficiat met je pr en mooie klassering.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ John, Bedankt! :-) Zo "scherp" stond mijn vorig "PR" nog niet hé!?!.. ..als ik het nu nog kan verbeteren, dan zal het niet meer met minuten zijn.. ..denk ik! ;-)
    Nogmaals thanx voor uw toffe reactie.

    BeantwoordenVerwijderen