zaterdag 28 september 2013

Kontich loopt ... ...en "ikke ook"!! ;-)

Vrijdagavond, 27 september, organiseerde Kontich voor de 2e maal een stratenloop in het centrum van Kontich.. ..met als "slogan": Kontich loopt... Deze wedstrijd stond eerst niet op "mijn programma".. ..Pas een paar dagen geleden
vernam ik, via Facebook, informatie over deze loopwedstrijd. Eerst was mijn gedacht: Bij goed weer kan ik daar mss naar toe fietsen en wat fotokes maken van het evenement. Tot een paar uur voor de wedstrijd het bij mij wat harder begon te "kriebelen", besliste ik om toch deel te nemen in Kontich. Ik had s'morgens al m'n trainingske (van m'n trainingschema voor de Marathon van Kasterlee) gelopen, maar die wedstrijd kon er nog bij zenne! ;-) Vandaag (zaterdag)  pak ik dan maar een (extra) rustdag hé!?! ;-)
De loopwedstrijd in Kontich was er ééntje van 10 km. Je kon ook kiezen voor de 5 km. Maar ikke koos, zoals meestal, voor de langste afstand.. ..en dat was deze keer de 10 km. Het parcours was bijna 2,5 km lang. Dus dat waren 4 toerkes "loopgenot" hé!?! Voor het parcours:KLIK HIER!.. ..of voor het programma van heel de avond: KLIK HIER!
"Kontich by night"! ;-)
Zoal in het programma te zien is, was de start om 19.30uur. Dus een wedstrijd in het donker.. ..alé, wel hier en daar straatverlichting hé! ;-) Dat was voor mij de eerste keer dat ik "in het donker" een wedstrijd gelopen heb. En dat viel wel mee zenne! Ook mijn loopresultaat.. ..Ik vind dat ik echt (wéér!) goe gelopen heb! ;-)  Met een mooie 8e plaats ben ik zeer tevreden. Eventjes vertellen dat er 139 lopers aan de start waren voor de 10 km. Voor de 5 km waren er 144 "starters".
UITSLAG van de 10 km: KLIK HIER! Voor alle uitslagen: HIER KLIKKEN! Behalve dat mooi klassement was ook mijne tijd "SUPERGOE"! ..Volgens mijne  Garmin was de afstand 9,30 km ipv 10 km! Maar dat is voor iedereen het zelfde hé!??! ;-) Over die 9,30 km heb ik 0:35:44 (uur:min:sec) gelopen. Dat is met een gem.snelheid van 15,6 km/u of een gem.tempo van 3:51 min/sec. Daar kan ik maar alleen (zéér) tevreden over zijn! ;-) Voor meer gegevens van Garmin: KLIK HIER!
...een beetje "verfrissing" tijdens "de actie" hé!?!... ;-)

Wat het wedstrijd verloop betreft: Dat verliep gewoon... ..."ZALIG"! Echt "genieten" van het lopen, ook al was dat niet altijd "gemakkelijk".. ..af en toe "diep" gaan zenne! Maar daar kan je ook van genieten.. ..vooral nadien! ;-) Er vormde zich geen groepje om wat samen te kunnen lopen.. ..maar door het korte parcours begon ik al ong. na half wedstrijd lopers "te dubbelen" waardoor ik nooit  "alleen" liep. Voor "het tempo" moest ik wel zelf zorgen hé. Maar dat deed ik met veel plezier zenne!! Ja, op deze moment gaat het lopen echt goed voor mij.. ..Hopen dat het zo blijft!! ;-) Oja, op sommige momenten was het voor mij echt "een slalomwedstrijdje"door "het lappen" van andere lopers. Maar ook "respect" voor die lopers zenne! Dat heb ik trouwens voor iedereen die aan de start komt van een (loop)wedstrijd.. ..ongeacht zijn/haar "loopprestatie".
"m'n loopschoentjes met m'n startnummer van Kontich loopt ..."
Samengevat: Ik heb zeker geen spijt dat ik op het laatste moment toch nog heb beslist om deel te nemen in Kontich! Integendeel.. ..Ik heb (weer) volop kunnen genieten van een mooie, sportieve (vrijdag)avond! En ook weer een paar "ouwe bekende" tegen gekomen. En dat is altijd "plezant" hé!?! ;-)
Nog effe melden dat mijn volgende (loop)wedstrijd  de Knoeselloop in Broechem is. Die is voor zaterdag, 05 oktober '13 en is er ééntje van 10 Miles!
Sportieve groeten, Carl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten