zondag 8 maart 2015

Ontbijtjogging Lier 2015.. .."Sportief & gezellig"...

Zondag 8 maart... ...vandaag stond er voor mij "de Ontbijtjogging van Lier" op mijn (loop)menu! En ik kan al vertellen dat het echt zeer lekker "gesmaakt" heeft zenne!.. ..zowel de jogging als het ontbijt! ;-) Deze jogging werd georganiseerd door Rony Van Oosterwijck en de opbrengst ervan was voor "het goede doel".. ..t.v.v. kankeronderzoek! En Rony.. ..Gij & alle medewerkers van de organisatie.. .."gelle hebt da allemaal goed gedaan zenne!! Zeer goed georganiseerd!! Daarvoor alvast bedankt! ;-)
Meer info over deze mooie ontbijtjogging kan u HIER vinden!



.. een "stralende" ikke!! ;-) 
Om 8u30 werden de joggers & wandelaars, verwacht aan/op de atletiekpiste (Netestadion) in Lier. Om dan om 8u45 te kunnen beginnen aan het "sportieve deel" van de Ontbijtjogging! Mijn "loopmakker" Jos of Jozef  ;-) Van Herck zou mij om 8u00 komen "oppikken" om dan samen naar Lier te rijden.. ..dus welle daar goe op tijd zenne! Spijtig genoeg kon Jos deze keer niet mee lopen wegens een blessure.. ..maar Jos wil altijd "het goed doel" steunen hé! da is echt TOF!! Ja.. ..nu ikke terug aan het lopen ben.. ..staat "de Jos" toch (verd****) aan de kant zeker!! Ik wacht echt op de moment dat welle nog eens samen aan de start kunnen komen van een loopwedstrijd(je) zenne!

een selfieke.. ..eentje van ikke met mijne "loopmaat" Jos! ;-)




De jogging.. ..iets nadat de wandelaars vertrokken waren begonnen we aan de jogging die ongeveer 1 uurtje zou duren. Deze begon wel met 2 (extra) toerkes over de atletiekpiste.. ..dit "extraatje" had de regionale televisie RTV gevraagd .. .. voor "beelden" te maken! Na die 2 toerkes trokken we de baan op.. ..IN GROEP!! Want het was wel de bedoeling van deze jogging om samen te lopen! Geen "wedstrijd(je)", maar gezellig, rustig joggen!!! Wat gegevens over dit "loopuurtje".. ..Een 58 minuten hebben we gelopen.. ..goed voor 8,69 km "jogplezier". Dat is "gejogd" met een gem. snelheid van 9 km/u! Meer gegevens & het parcours van de Ontbijtjogging kan u HIER vinden en/of zien! Dit uurtje "joggingplezier" kwam me wel goed uit.. ..kon ik rustig mijn beentjes "loslopen" na de training van 16,5 km van gisteren! ;-)

Organisator Rony Van Oosterwijck
 Oja.. ..was ik nog vergeten te vertellen.. ..het weer!!! SUPER! Het zonneke was vanaf de eerste minuut ook van de partij op de Ontbijtjogging! De dag begon wel fris, maar "mijne goeie vriend" de zon, zorgde mee dat de Ontbijtjogging kon doorgaan onder een "stralende blauwe hemel"!
En da isse wel plezant! Een beetje dikkere loopkledij aandoen en we hebben gene last van "de kou" hé!!
Dat uurke joggen is me reuze mee gevallen.. ..is een keer "traag" lopen kan zeker geen kwaad! Integendeel, dat zou ik meer moeten doen!
Terug aangekomen op de atletiekpiste heb ik nog een doucheke gepakt om daarna  deel "jogging" af te sluiten van de Ontbijtjogging" en beginnen aan deel.. .."ontbijt"!! ;-)
..aanschuiven voor het lekker ontbijt..
    Het ontbijt ging door in de parochiezaal D'Open Poort in Lier.. ..een paar honderde meters gelegen van de atletiekpiste! Daar waren meer dan 120 mensen samen gekomen om te "genieten" van het zeer lekker ontbijt!
En er was meer dan keuze genoeg!.. ..Of zoals gezegd word.. .."voor ieders smaak.. ..was er wel iets te vinden"!! ;-) En het heeft me, na dat uurke joggen, goed gesmaakt zenne!! ;-)
Na het eten en afscheid nemen van wat mensen, vertrok ik & Jos terug richting Viersel. Maar om deze mooie, gezellige & "sportieve" voormiddag volledig af te sluiten  besloten we om nog effe "een terraske" te doen!.. ..Genieten van het zonneke hé! Om daarna verder naar huis te bollen en een punt te zetten achter deze prachtige, stralende zondagvoormiddag! :-) ..




Hieronder het "TV-verslagske" van RTV over de Ontbijtjogging!


..En Jos.. ..bedankt om "chauffeur" te zijn! Is tof! De volgende keer dat ik u zie.. ..hoop ik echt dat je kan meelopen zenne.. ..dat zou nog "plezanter zijn! :-)  Rony & alle medewerkers van deze Ontbijtjogging".. ..Bedankt voor deze knappe organisatie!.. ..alles was "dik in orde"! MERCIKES!
Sportieve groetjes, Carl

Nog wat selfiekes, sfeerfotokes, actiefotokes, ...  










..en nog meer speech! ;-)

..speech.. ..





..een mooie stralende lucht!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten