dinsdag 6 juni 2017

Beer Lovers' Marathon Luik 2017.. .."PRACHTIG"!

Zondag 4 juni, de Beer Lovers' Marathon gelopen.. ..en het is een marathon geworden die ik zeker niet zal vergeten.. ..parcours, sfeer, mijn resultaat, ... ...allemaal: PRACHTIG! ;-) ...

...Op de eerste zondag van juni staat al een paar jaar de Halve Marathon van Nijlen op mijne "loopmenu". Maar dit jaar heb ik voor die wedstrijd "gepast"! Reden: De "Beer Lovers' Marathon in Luik.
Een (heel) tijdje terug heeft mijne goeie loopmakker Louis (Hufkens) mij gevraagd of ik wou deelnemen aan die sfeervolle Marathon in Luik.. ..via zijn "busreis" die hij organiseerde voor de Kasteellopers van Vorselaar. En daar heb ik niet lang moeten over nadenken om "JA" tegen Louis te zeggen.
Want een marathon in Luik lopen is (voor de verandering) wel eens iets anders dan een Halve Marathon in Nijlen lopen hé! ;-) Vind het wel een beetje jammer dat deze 2 wedstrijden dit jaar op de zelfde dag waren. Maar volgend jaar... ... ;-)

En nu een "korte" samenvatting over hoe deze 4e juni mij is bevallen en ik heb beleeft...
... ...Eerst de Louis al gerust stellen: Louis, gij hebt dat allemaal heel goed georganiseerd! Alles was echt "dik in orde"! Heel veel dank dat ge me gevraagd hebt om de Beer Lovers' Marathon in Luik te lopen! Anders had ik dit "prachtig" loopavontuur "gemist! Daarom: THANKS hé. Je hebt dat echt knap gedaan.. ..Bedankt!
Inderdaad.. ..Ik heb een mooie, plezante & sportieve zondag gehad.




Het is daar in Luik echt een prachtig loopavontuur voor mij geworden! Eerst (en vooral!) het parcours: schitterend!! Als je spreekt over een "variërend" parcours.. ..awel, dit was/is er ééntje: Verdeeld over de 42,195 km liep je door het stadcentrum, in de natuur (o.a.bos), langs water (o.a.Maas), berg op & berg af. Je liep er op asfalt, beton, kasseien, onverhard, enz.. .. EN zeker niet vergeten: ook trappen moesten er
"overwonnen" worden. Met als "Top of the bill": de 374 treden van "Montagne de Bueren"!.. .."da is de moeite zenne! Net als de rest van het parcours! :-)


Aangezien de Beer Lovers' Marathon vooral een "sfeerrijke marathon" is had ik mss wel een kansje om een "prachtig" klassement te lopen. Want hier in Luik kwamen de meeste, van de ruim 1000, lopers om te genieten van het lopen EN van het bier.. ..En ikke wou alleen maar genieten van het lopen.. ..dus een mooi resultaat zat er daardoor mss wel in hé! En daar bedoel ik het klassement mee. Zeker niet "een goei tijd". Want voor de wedstrijd had ik geen enkel idee van hoe lang ik over deze marathon zou doen. Ik hoopte wel (stilletjes) op een tijd van rond de 3:30:00u.. ..Ik heb deze prachtige 42,195 km "overwonnen" in 3:13:33u! Op dit zwaar, maar prachtig, parcours vind ik dat een zeer mooie tijd voor mij! EN die tijd was/is goed voor een (zeer) prachtig klassement: 3e algemeen! Ikke daarmee zeer tevreden zijn zenne! ;-) .. ..ben er nog van aan het "nagenieten"! :-)

Nog een  paar links:
   - Uitslag: Beer Lovers' Marathon 2017 klassement of klik HIER (uitslag pdf)
   - Parcours & "loopgegevens": GARMIN Connect
   - Organisatie: Beer Lovers' Marathon

En voor de rest van deze "SUPERTOFFE" sportieve zondag laat ik de fotokes weer "spreken"!

Maar eerst nog "een mercieke" voor alle "busgenoten van de Louis".. ..Thanks voor "een toffe dag"! :-)

En nu ikke nog wat verder "nagenieten" van deze prachtige Marathon! Maar toch ook al een beetje uitkijken naar m'n volgend "loopavontuur".. ..de "Vuelta van Bevel" (KTT) :-)

En nog wat fotokes...









"geloven in u eigen..
..of hoe noemen ze dat"!?! ;-)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten