zondag 20 oktober 2019

Marathon Eindhoven 2019... ..."Ene om vlug te vergeten"!



Zondag 13 oktober, Marathon Eindhoven...
...Voor deze marathon was mijn doel zeker onder de 3 uur te finishen en mss wel proberen om "richting" PR te lopen. Aangezien mijne laatste lactaattest heel goed was, hoorde "een aanval" op mijn PR zeker ook tot de mogelijkheid! MAAR...
...niks PR en niks van doel onder 3 uur finishen! Nee, ik was na afloop van deze marathon echt teleurgesteld!

Alhoewel de eerste 10 km "top" waren. Mooi op schema om een aanval te doen op m'n PR en "ruim" op schema om sub 3 te lopen! Maar daarna begon ik echt te verzwakken en besefte ik al snel dat een PR er niet meer inzat en na km 20 drong het ook door dat onder de 3 uur finishen er ook niet meer inzat.. ..Toen "knakte" er iets en speelde mijne eindtijd zelfs gene rol meer.. ..3u05min, 3u10min, 3u15min, 3u30min.. ..enz.. ..interesseerde me niet.. ..Ik wou gewoon nog maar finishen! En dat heb ik, na veel afzien, ook gedaan.. ..3:12:07 na het startschot liep ik over de finish! Met deze tijd zouden vele lopers "gelukkig" zijn, maar als je aan de start komt om onder de 3 uur te eindigen dan ikke zeker niet! Toch was mijne tijd van 3:12:07 nog goed genoeg voor de 279e plaats algemeen van ong. 2500 deelnemers. En in mijn categorie M+55 zelfs een mooie 9e plaats van de130 lopers!
Na de eerste 10 km, samen met mijne loopmakker
Bart Van Nijlen (nr. 2401), nog mooi op schema!



Lag mijn mindere prestatie aan het weer (redelijk warm & wind)? Ik denk het niet. En ik wil het weer zeker niet als excuus gebruiken. Ik had gewoon "een slechte dag" en dan nog "de naweeën" van een verkoudheid zijn volgens mij de oorzaak van een teleurstellende marathon! Hiermee bedoel ik alleen m'n resultaat hé! Want voor de rest heb ik in Eindhoven een super toffe dag beleeft.. .. een gezellige dag met vele loopvrienden! Dus mij toch goed geamuseerd tijdens mijne lastigste marathon van al m'n "voor een goeie tijd te lopen" marathons! Jep, in Eindhoven was het deze keer tijdens het lopen (veel) meer afzien dan genieten zene!




Maar om met dit verslagje toch een beetje "positief" te eindigen.. ..Ik wou, ondanks dat mijn doel er niet meer inzat, toch finishen zodat ik mijn 28e (finisher)medaille (op 28 marathons) binnen haalde! En zo blijft "mijn marathons uitlopen" op 100% staan! Ik denk wel dat ik
deze medaille extra ga "koesteren" want ze heeft me veel moeite, uithouding, doorzettingsvermogen, karakter tonen, enz... gekost! :-)

Een paar links:
   - Parcours & m'n loopgegevens: GARMIN Connect
   - Mijn persoonlijk resultaat: Startnummer 1229
   - Alle uitslagen: Marathon, Belgisch Kampioenschap Marathon, Halve Marathon, 10 km, enz...
   - Organisatie: Marathon Eindhoven

Besluit: Het kan in de sport niet elke keer "feest" zijn! Gelukkig maar. Dat maakt het alleen maar veel mooier dat het dan wel een keer lukt om uw doel te halen of een toptijd neer te zetten!

En ondertussen ben ik al bezig met "aftellen" naar mijne volgende.. ..De mooie Natuurmarathon van Kasterlee op zondag 17 november! Als ik daar 3:12:07 kan lopen ben ik wel (meer dan) tevreden zene! :-)



 Nog wat fotokes van mijne "overlevingstocht' door de straten van Eindhoven...











































Geen opmerkingen:

Een reactie posten