zaterdag 23 november 2019

Marathon Kasterlee... ..."Een goeie opsteker"!


Zondag 17 november:
Nadat ik in november 2013 mijn eerste marathon liep in Kasterlee stond ik dit jaar reeds voor de 7e keer aan de start van deze mooie Natuurmarathon. Inderdaad, vanaf toen heb ik geen enkele editie van deze marathon "in en rond de bossen & velden van Kasterlee" gemist! M.a.w.. ..de Marathon van Kasterlee is een "traditie" geworden op mijne loopkalender.

En deze 7e deelname is alvast een mooie  "opsteker" geworden voor mij.. ..Na mijn teleurstellende Marathon Eindhoven in oktober waar ik op dat snel parcours maar 3:12:07 liep is mijne tijd van 3:15:35 in Kasterlee heel goed! Kasterlee is een veel "lastiger" parcours dan Eindhoven! Met zijn (ruim) 90% onverhard en een 3 tal "hellingskes" mag je Kasterlee wel "een pittige" marathon noemen. EN feitelijk zijn het 6 "hellingskes"...
...want het parcours is een lus van een halve marathon die we 2 keer moeten lopen!



Omdat ik de laatste jaren in Kasterlee altijd een tijd van rond de 3:15:00 gelopen had, was ik deze keer naar de "pompoengemeente" afgezakt om te proberen rond deze tijd te finishen! En zoals je al hebt kunnen lezen ben ik daar ingeslaagd! Dus ikke zeer tevreden en dat zeker na een "mindere" marathon Eindhoven!

Ook dit jaar was de Marathon van Kasterlee "uitverkocht".. ..door de aard van het parcours staat er een limiet van (ongeveer) 1500 op het aantal deelnemers! Daarvan kozen 1200 lopers om de Halve Marathon te lopen en 300 atleten wilde de (soms) lastige, maar mooie, 42,195 loopkilometers van de hele marathon overwinnen!

Mijne tijd van 3:15:35 was goed voor de 28e plaats algemeen (van de 300) en een zeer mooie 2e plaats in mijn categorie M+55! Daarin moest ik alleen maar mijne "goeie loopmaat & vaste loopgezel tijdens de 100 km Dodentocht" Bart Van Nijlen voorlaten! Met zulke "cijfers" mag ik dus wel meer dan tevreden zijn hé?!!?.. ..En euh, dat ben ik ook! ;-)


En behalve over mijn resultaat was ik ook heel content over de rest van deze sportieve zondag. Want ik heb me echt reuze geamuseerd in Kasterlee.. ..Vele loopmakkers gezien en ook vele supporters "gezien EN gehoord" langs het parcours! Ook na de wedstrijd was het nog gezellig "napraten" met (talrijke) loopmakkers bij "een hapje & een drankje"!

Besluit: Deze editie van de Marathon Kasterlee was en/of is een zeer goed en mooi loopfeest voor mij geworden!




Links:
 -Uitslagen: Marathon (algemeen) en Marathon M+55
 - Parcours & loopgegevens: GARMIN Connect
 - Organisatie: Marathon Kasterlee





En nog wat fotokes...























Geen opmerkingen:

Een reactie posten