zaterdag 20 juni 2015

Vuelta van Bevel 10 miles... ..."Héél content"!

19 juni.. ..vrijdagavond om 20 uur werd de start gegeven van de 1e Vuelta van Bevel. Deze natuurloop is een organisatie van KTT (Kempisch Triatlon Team). De voorbije jaren was de natuurloop van KTT éne met start in Herenthout en aankomst in Berlaar. Maar vanaf dit jaar heeft m'n gekozen voor één locatie.. ..start en finish op dezelfde plaats. En die plaats is (en rond) het voetbalveld van Bevel geworden. Daar had m'n een mooi toerke "uitgestippeld" van iets meer dan 5 km!.. ..een "toffe" variatie van asfalt-, betonwegentjes, onverhard op de dijken van de Grote Nete, een stukje door bos, over gras lopen, enz... ...met andere woorden: een afwisselende ondergrond.. ..ik vond dat wel "plezant" om te lopen! Al degene die het weekend sportief wilden beginnen konden daar in Bevel kiezen uit 3 afstanden om te lopen: 5,3 km (1ronde), 10,8 km (2 ronde) of 10 miles (3 ronde). Ikke "gekozen" voor de langste afstand.. ..de 10 miles!
Met welk "doel" naar Bevel vertrokken? Behalve om daar van het lopen te genieten, had ik ook als doel gesteld.. ..proberen mijn tijd van een maand geleden (23 mei) te verbeteren die ik op de 10 miles in Itegem had gelopen. Mijn tijd van Itegem was/is 01:05:12 (uur:min:sec). Toch met een tijd onder de 01:10:00 zou ik in Bevel ook tevreden zijn geweest. Maar om mezelf wat extra te motiveren had ik als "doel" voor deze natuurloop gekozen om mijn tijd van Itegem proberen te verbeteren! En zoals de titel van dit verslagske wellicht al doet vermoeden.. .."Het is me gelukt"!!... ...01:04:06 na het startschot van de Vuelta van Bevel 10 miles kwam ik over de finish. Dat is ruim 1 minuut sneller dan Itegem.. ..dus ikke "héél content"!
Een beetje over "mijn wedstrijdverloop": Eerst effe het weer.. ..zeker niet te warm, 15°C, maar met momenten was er toch (weeral!) een goed voelbare wind zenne! Gelukkig was het op de dijken van de Grote Nete "wind in de rug"...
...Na eerst een redelijke snelle 1e km had ik nadien  "mijn tempo" gevonden dat ik wou (toch proberen) vol te houden tot de finish om "mijn doel" te halen.. ..In Bevel een betere tijd te lopen dan in Itegem .. ..Met een tempo van rond de 4:00 min/km. of een snelheid van 15 km/u moest dat lukken.
En met dat tempo en/of die snelheid haalde ik gedurende de hele wedstrijd regelmatig andere sportievelingen  in! Inderdaad, dit tempo heb ik tot de eindstreep kunnen volhouden! Al was het met momenten echt op karakter proberen om die snelheid aan te houden! Behalve "karakter", was er ook een groepje van 4 andere lopers waar ik veel hulp aan heb gehad om deze Vuelta van Bevel te kunnen lopen aan een tempo van 4:00 min/km! Want na ongeveer "half koers" kon ik daarbij aansluiten! Tot ong. de laatste 2 km heb ik daar kunnen achter en/of bijlopen.. .dan "viel " het groepje uiteen en was het echt "IEDER VOOR ZICH" tot de finish! ;-) Toch een dankwoordje aan deze 4 sportievelingen: "THANKS"! ;-)

 Oja, mag ik zeker ook niet vergeten... ...Swa (mijn oudste broer), merciekes om te komen supporteren!.. ..da ikke "tof" vinden zenne! Bedankt. ;-)

En nu nog wat "gegevens":
- In totaal zijn 462 sportievelingen in Bevel gestart.. ..413 daarvan hebben de eindstreep gehaald.. ..170 liepen 5,3 km uit. 137 lopers haalde het einde van de 10,8 km wedstrijd en 106 "atleten" liepen 3 rondjes of 10 miles tot de finish!

- Mijn gemiddelde snelheid: 14,98 km/u of een gemiddeld tempo van 4:00 min/km.
- Mijne eindtijd van 01:04:06 is/was goed voor een knappe 8e of 9e plaats algemeen en een 1e of 2e plaats bij de H+50! inderdaad.. ..u leest goed: 8e OF 9e en 1e OF 2e!! Een beetje uitleg daarover.. ..bij het schrijven van dit verslagske sta ik 8e algemeen en 1e bij de H+50 in de uitslag. MAAR die kan, en zou volgens mij moeten, aangepast worden! Reden?.. ..Om te finishen moest m'n ongeveer een 100 m voor de eindstreep rechts afdraaien en de loper voor mij vergiste zich en liep daar rechtdoor richting "start".. ..ook ikke twijfelde effe, maar nam daar toch (gelukkig) de juiste beslissing (lees: weg) Toch zou ik hopen dat de uitslag word aangepast en zo deze loper, Ludwig Lambrechts, zijn verdiende plaats in de uitslag krijgt!.. ..Als ik zie dat de uitslag aangepast werd.. ..dan ikke dit verslagske ook aanpassen zenne! :-)
- Uitslagen: 10 miles , 10,8 km  en 5,3 km
- website organisatie: KTT
- mijn wedstrijdgegevens en parcours op GARMIN Connect: Vuelta van Bevel 10 miles 2015


"Samengevat".. ..Ikke en vele andere lopers en/of joggers hebben deze vrijdagavond heel sportief doorgebracht en, de ene misschien wat meer of minder dan de andere, "genoten" van het lopen! Ik vind/vond deze Vuelta van Bevel alvast een zeer mooi "loopfeest"! Zeker voor herhaling vatbaar.. ..See you in Bevel 2016!!???!! ;-)

Greetz,
Carl



mijne goeie "loopmaat"... ...Jos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten