zondag 27 mei 2018

Beer Lovers' Marathon 2018.. .."Genieten op de eerste plaats"!

Zondag 20 mei, Beer Lovers' Marathon Luik...
...Misschien wel de mooiste, zeker de "leukste", marathon van België. Dat is de Beer Lovers' Marathon in Luik! Met het prachtige en zeer variërend parcours komt alles onder je loopschoenen "geschoven" waar je op kunt lopen... ...o.a. In het centrum van een stad, in industriezone, in de natuur (onverharde paden door bos), langs water (o.a. de Maas), bergop & bergaf , ...enz.
Maar "het monument" van het parcours is "de beklimming" van de Montagne De Bueren!.. .. Met zijn 374 treden en 70 meter hoogteverschil is het een echte "kuitenbijter"! Gelukkig ligt die in het begin van de Marathon.. ..na ongeveer 5 km lopen "duikt" die plots voor je op! En na het overwinnen van al die treden wachten nog een goei 37 km om al lopend te genieten (en ook wat afzien) van de stad Luik!

Net als vorig jaar ben ik nu ook met de bus van de Kasteellopers Vorselaar mee gereden naar Luik. Wat weer voor een hele gezellige sfeer heeft gezorgd!

Ruim 1250 sportievelingen waren naar Luik afgezakt om mee te kunnen genieten van dit loopfeest van 42,195 "plezante" km's!.. ..De ene al wat meer "verkleed" dan de andere. Maar één ding had iedereen gemeen: "Genieten van dit prachtig loopfeest"!


En hoe heb ik deze prachtige 42,195 km overwonnen?..
..Eerst nog effe vertellen dat het mooi & (te?) warm weer was. Een tijd van 3:13:59 was goed genoeg om als 9e (van 1250) over de finish in het centrum van Luik te lopen! Is ongeveer de zelfde tijd als die ik er in 2017 liep. Maar met het verschil dat ik nu bij de start in het midden van "de bende " stond en daardoor eerst nog vele honderden lopers moest inhalen (vorig jaar stond ik vooraan bij de start) en dat ik een jaartje ouder ben.. ..Awel, dan ben ik met m'n resultaat zeer tevreden! En wat nog belangrijker is.. ..Ik heb, behalve de eerste 3 km, bijna een hele marathon "alleen" gelopen. Maar wat heb ik er van genoten! Ik vond het gewoon zalig om lopen!

Ik kijk alvast uit naar de volgende editie van de Beer Lovers' Marathon Luik om daar met "de toffe bende" van de Kasteellopers in 2019 terug naartoe te rijden!

Een paar links:
   Uitslag: Beer Lovers' Marathon
   Parcours & loopgegevens: GARMIN Connect

En nog een paar fotokes van dit prachtig loopfeest:



















2 opmerkingen:

  1. Super Carl, wsl. 1 van de weinigen die nuchter over de streep gelopen is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep.. ..dat denk ik ook Jan. "De nuchtere" waren hoogst waarschijnlijk in de minderheid!?! ;-)

      Verwijderen